Piha


Hej! Idag har vi varit här, på piha beach sanden var svart/mörk och det vara hur fint som helst! på den här stranden spelades filmen pianot in fast mer åt söder tror jag.
Var jätte bra där :)
Imorgon blir det Zoo.
Puss

Lördag

Vill hem!

Idag har vi varit till j´s pappa och sedan kollade j och å på ett hus (jag satt i bilen med barnen för dom sov) sen åt vi lunch och sen bar det iväg till Simon en kompis till dom som hade mega party hemma hos han, och han kan jg lova va riktigt tät" Huset var jätte stort och hur fint som helst!! jätte stor tomt och massa hästar. De serverades allt i alkoholväg och även lite körvänligt. Mat och dryck och massor med folk och liveband.. de va jätte kul och se allt men dock inte så rogivande för mig och barnen eftersom inte jag kände någon och barnen har varit rätt hängig och trötta idag! L är jätte allergisk mot myggbett och har fått medicin men av den blir hon helt drogad :/ inge roligt alls så synd om hon!! Nu sover barnen och Å o J är på festen som är typ 50min här ifrån ut på landet som.. Så ja, vi får väl se när dom kommer hem? imorgon bitti ska vi på utflykt.... får väl se va de blir av de, vi skulle till piha vet inte hur de stavas med de låter så när man säger det :P Den är en strand där sanden är svart :)
Nä gott folk! Nu ska jag sova!
Och malin och Jennifer är på dollar! jävla dom!
resten av er vet jag inte vad ni gör?
Pappa & exa löser sökert melodikrysset och förmodligen mamma & sture med...

Puss hej!


Fredag igen!

hej!
Helt sjukt vad vekorna gar fort! nuar det fredag igen, inte for att de ar na annorlunda nar det ar helg har, eller alla dagar ar som helg kanns det som! :p
Nu har jag snart varit borta i 7 veckor! langtar hem sjukt mycket men, antingen 7 veckor kvar eller 14... vi far se uhr det blir! :)
Nu sitter jag hos Nicola? och Emelie den svenska tjejen jag namt tidigare. shit vilket hus dom bor i!!!! varst lyx och stort och nytt och ja, hur fint som helst! Pool och pool hus och allt! :D lite O.C kansla! :) jag alskar det!
Barnen sover och Asa ar och fixar med A's pass och J ar och fixar i lagenheten. L har klippt sig idag :) kortare an mig!! :D ska bli spannande och se nar hon vaknar hur ho ser ut! Jag Emelie och Astrid va och at frukost medans Asa och lulu va hos frisoren..
Vi ar i Auckland forresten :P Blir har till pa sondag och pa tisdag eller onsdag aker vi till wellington och blir borta till nasta sondag.
Puss och hej!

Måndag/Tisdag

Måndag
Vi klev upp och for på L´s lekgrupp jag och Å. Å lämnade mig fär själv med L efter ett tag för att åka på yoga! De va jätte bra där!, ett hus som blivit omgjort till "dagis" typ fast man måste vara där med barnet så där är typ oasen! Fanns hur mycket grejor som hellst! Stor ute plats med gungor och  olika klätterställningar och så gångar man kunde cyklar på. 2 sandlådor och massa mera saker! en stor altan man kunde vara på med.. De va jätte bra där! :)
Sen efter det så åkte jag och L hem och lekte lite och sen gick vi och badade tunna, när vi kommer upp ur den så ser jag och J att Ls vänstra ben är jätte svullet! :O och fick några myggbett i förrgår som svällde och vart stenhårda. sen när Å kom hem och såg de så vart de prat om att träffa doktor men sen tänkte vi att de går nog över. Men efter en stund så vart de bara mer och mer svullet så då bestämde Å att hon skulle åka in, så hon for och ringde vid halv åtta kanske och berättade att dom var på väg till akuten (hon va till sjukstugan först) och att hon ville att jag skulle komma med vagn och mat till Å. Så jag for in och va inne vid nio och kl ett fick vi äntligen komma in och träffa en doktor sen fick vi vänta till halv 3 innan nästa kom och skulle kolla på L. Hon var jätte duktig! Va lite jobbigt när dom satt en nål i armväcket på hon bara inge kul alls! Så vid 3 åkte jag och och Å och L fick stanna kvar för observation. Tydligen så va det myggbetten som hon är allergisk mot men nu har det gått ner lite och hon mår bättre! Dom kom hem vid ett idag.

Tisdag
Idag vaknade jag vid 10 och sen har vi inte gjort så mycket, städat lite och tvätta bilbarnstol efter en liten olycka i bilen. Nu ska jag gå och sova!
Imorgon blir det Auckand till på söndag.

Puss puss
I

Sondag

Hej!
Nu sitter jag i mt maunganui, ar ledig iadg sa idag har jag startat dagen med maikyr och pedikyr stavning? Och sedan for jag till stranden och lag dar ett tag, hur skont som helst!! iadg ar det 27 grader och inte ett moln sa langt ogat kan na. Efter stranden gick jag till en tatto studio och kikade lite....... :) ar jatte sugen pa att gora en ny tatto. men vi far se va de blir.. Sen har jag bara strosat omkring och kollat lite i affarer. ska snart aka hem nu tror jag.. Har fatt den stora aran att ha asas bil :D jag klagar inte!! :D hur kul som hellst att kora cab och spela musik :P

Puss I

fredag kväll

hej hej..
Nu ligger båda barnen, A sover och L håller på att somna håller tummarna för att de blir snart!
De vart ingen lekgrupp idag, vart en timme sen så då ville ja inte åka dit. for till te puke och handlade lite och gick omkring en stund. sen for vi hem och åt lunch och stöka lite här hemma sen gick vi på prommis och båda somnade så de va ju lyckat!

Nu ska jag kolla klart på filmen jag påbörjade igår, råkade somna ifrån lite :p

Puss I

Fredag!

Hej!
Gud vilken jobbig natt det varit, A har vaknat säkert 50 ggr och vill ha nappen! Men hon sov iaf till halv åtta efter en liten vaken stund vid halv 6 för att få välling! Så de va ju skönt. L vaknade 7.. :/ men nu är jag glad för nu har solen tittat fram :)
Vet inte riktigt vad vi ska göra idag... Har ju L´s lekgrupp jag kan åka till men den börjar om 20 min och A sover så de kanske blir ut och gå en sväng och kanske köpa glass och leka i lekparkerna här istället.. Får se hur jag gör..

Puss I

Torsdag!

Hej hej!

Idag har Å och J åkt till Auckland och kommer tillbaka på lördag.
När dom åkte satt jag barnen i bilen och for till te puke för att köpa lite små grejor vi glömt köpa. När vi kommer in i affären och har gått en liten bit börjar L att spy!! :O Jag fick panik och visste inte vart jag skulle ta vägen, hade lämnat skötväskan i bilen för vi skulle ju bara in i typ 10 min. Så jag sprang in i charken och ropa på en dam som stod där att hon måste hjälpa mig! :P Så hon tog fram papper så va de bara att börja torka. Stakars L tyckte så synd om hon! Troligen så vart hon lite åk sjuk, hon brukar bli de ibland och så klart när jag va ensam med barnen.. Men de gick ju bra ändå! När vi kom hem så sov båda  bilen så jag flyttade L till hängmattan där hon sov i 2 timmar! A vaknade och fick lite mat och lekte lite sen sov hon i 2 timmar. Sen har vi inte gjort så mycke mera, lekt lite och kollat på lite film och gjort mat.. Gjorde Pannkaka till lunch/mellis och gud så gott"!" :D Dock vart de ju inga fina pannkakor de vart mest e stor sörja av allt :P men de va gott ändå. Längtar så efter farmors pannkakor :( dom va dom bästa!!
Vädret är inte så där kanon men de är varmt.. ingen sol på flera dagar nu.
Igår såg vi på my life in ruins den va jätte bra :) samma som mitt stror feta grekiska bröllop..

En sak jag tycker om med tvn här är att i reklampauserna så är det ibland en musikvideo istället för vanlig reklam! de tycker jag är jätte bra :)

Nu ska jag ta och göra välling till L.. A sover redan. och när L lagt sig blir de filmtime :)

Kram
/I

Spa dag!

Hej alla glada! :)
Idag började jag och Å dagen med en spa behandling i rotorua (www.polynesianspa.co.nz) Vi tog en hel kropps lerinpackning med massage :) Hur underbart som hellst!!! När vi kom dit fick vi bada i naturliga källor utomhus vi tog "poolen" som va 40grader och de va bra nog varmt!! Sedan 15 min innan våran behandling skulle örja så skulle vi gå upp och ta på oss våra super snygga trosor av papper typ :S haha och sedan morgonrocken som på mig räckte en bra bit nedanför mina fötter :P såg lite roligt ut..
Sen kom de 2 tjejor och hämta oss, vi blev visade ett rum var där vi ksulle vara under behandlingen och sen gick tjejen ut så man fick lägga sig men en handduk över sig. sen började hon kleta på lera och berättade lite om det.. sen vart jag inlindad i plast och nån värmefilt och sen handdukar överst. fick ligga så kanske 20 min sen va de dax att duscha och byta till nya pappers trosor.. Sen vart de massage :) hur skönt som hellst!!!!

Sen for vi hem och nu har vi varit nere vid vattenet och badat lite och sedan vart de badtunna en stund. Är os som gäller här! just nu är de konståkning!

För alla hemma måste de ju vara jätte jobbigt? är ju mitt i natten där. undra hur många som är hemma från jobben eller uppe hela nätterna för att kolla på detta tok?

Imorgno blir jag ensam med barnen i huset tills på lördag.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite och vänta på maten :)
Lägger in några bilder från idag på bilddagboken..

Puss puss!
I

Måndag

Hej hej!
Helgen har varit jätte bra, ganska lugnt och skönt!
Igår tog jag en powerwalk med Lulu.. Skönt att röra på sig lite..
Och nu Snart ska Å på Yoga och jag och A ska till bayfair och shoppa ;) Imorgon fyller J år.
Och på onsdag ska jag och Å på spa och få helkropps lerinpackning och massage och grejer :D ska bli hur skönt som hellst!!! :D Och på torsdag åker J och Å till sidney och kommer tillbaka på lördag kväll tror jag. så då är jag ensam med barnen i huset.. De blir nog bra! :)

Nu ska jag packa skötväskan och göra iordning allt innan vi ska fara..
Puss puss!
I

jippi!!

Nu kan jag äntligen ta imot sms på min telefon :D Vaknade vid 3 inatt av att telefonen bara pep jätte länge! Så då kom alla sms in :D:D


Nu ska jag gå och vila tror jag!

Puss I

Tisdag..

Hej!
Idag har jag varit in och bytt simkort i hop om att jag ska kunna ta imot sms, men de fungerade inte!!! :(:(

Nu har vi precis ätit jätte god äppelpaj som Å gjorde :) mums!

Och på söndag är det alla hjärtans dag! då skulle jag vilja vara hemma :) Men, de går inte..

Äh, god natt!

Puss I

forsränning

Hej alla!
Igår åkte jag forsränning genom världens största vattenfall, 7 meter de va as roligt!! :D skulle lätt göra de ofta! (kommer bilder senare)
Allt är bara bra. Såg grays anatomy igår och de är även ikväll (längtar) :D
Ska försöka få i ordning telefonen idag så jag kan ta imot sms...

Ska göra lite frukost nu :)
Dagarna är fulla av lek..

Puss  I

Söndag

Idag vaknade jag och L 8.30 :O men jag tror hon hade kunat sova längre för vi vart väckt av familjen som är här när dom vaknade och började prata med varandra. men de va längre än jag hade trott ändå :) vi låg och drog oss till strax före nio vilket va jätte skönt! sedan gick vi upp och åt frukost och sen vart det bad i havet, super skönt!! Och lite bad i tunnan :) men, fick jätte ont i huvudet när jag klev i där så jag gick och la mig istället klev upp en stund senare och ät lunch och va lite med barnen men de slutade med att jag gick och la mig igen och sov tills nyss! de va super skönt! Nu vaknar A så måste kila..

Puss I

Lördag?

Hej hej!
Är det lördag idag tro? har noll koll på dagarna, här spelar det ingen roll så man har ingen koll :P :)
Iaf så vart det en ny telefon igår en Sony ericsson W995 tror jag? verkar bra iaf :) Men, gatt ta ett nytt nummer till den så nu har jag nytt igen! och ett problem har jag..., jag kan inte ta imot sms!! :( j har haft samma problem i 3 dagar nu men så helt plötsligt idag så kom alla sms in! men inte på min telefon :( men de konstiga är att Å testade skicka till mig och de kom fram på en gång. medan dom jag vet från mamma och emma inte har kommit fram, vet inte om någon mer har skickat nåt?
är iaf hur tråkigt som hellst när de va de som underhöll en under dagarna :)

Idag har vi städat och fixat lite i huset eftersom en kompis till Å och hennes familj skulle komma dom är ute på jorden runt, låter hur kul som hellst :)
Så nu har vi precis ätit middag och barnen har lagt sig. Jag har även varit ute och kört S4:a :) va jätte kul, men lite ovant körde till köpcentret och köpte lite kyckling och små grejor till middagen och sen tillbaka :) kul kul.. men om man snuddade gasen eller bromsen så flög man iväg eller så vart de tvärnit. :P och snart får jag förhoppningsvis min bil :) de ska bli kul!!

Har internet i huset nu om jag inte berättat de? Är hur skönt som hellst, kan sätta mig när jag vill och kika vad alla gör :) De tråkiga är att de är aldrig någon hem ifrån som är inne samtidigt som jag :P men men..

höres nå senare!
Puss I


klant jag....

hehe igar va allt jatte bra! jag var ledig och de va skont :) Lag pa stranden och laste och sola men lite bad :) vattnet va hogt sa jag lag langst upp pa stranden, och jag tankte for mig sjalv att de har blir ju bra och vatten kommer ju inte sa har langt upp sa jag ligger har... efter kanske 40min vander jag min till mage och ser inte riktigt hur langt upp vattet kommer och helt plotsligt ar hela jag tackt med vatten :O :S Hur gick de till? De varsta va att jag hade telefoen, boken och ett linne plus handduken dar, men jag far tag i alla grejor och tar mig upp till huset och borjar med att torka av telefonen och plockar isar den sedan skljer jag handduken och linnet i vattenslagen for att fa bort all sand och sedan borjar jag med boken som ar halft forstord men som tur va den halvan jag last som drabbades mest...

Idag fyller Syster 22 ar :) grattis!!
Och Karin fyller 20 :) wiie!!

Hade planerat hela veckan att jag skulle ringa Emma nar jag vaknade men, telefonen ar stendod gar inte att fixa den heller tror jag. Sa nu ska jag ivag och kopa ny telefon! jippi... Fast de gor inget ville anda ha en ny..

Och just ja, hann branna hela framsidan igar sa ar lite latt rod nu :/

Puss pa er!
/I

Hej i varmen!

Idag har vi inte hunnit gora sa mycket an, sitter i Te puke och internetar lite :) och har fixar dom aven datorer och liknande, sa fragade om du kunde laga min harddisk men tyvarr kunde dom inte de :(:(:( For de var nagot innuti disken som va trasigt och dom kunde inte oppna den :S Sa den far nog gora en resa till andra sidan av jorden i ett brev sa far nagon frivillig hemma fixa den :) Tex pappa som har kvittot kvar hoppas jag! :)

Igar lekte vi pa stranden, stadade huset och at god mat!:) Vadret borjar bli battre inte regnat pa dagarna iaf, men kommit lite pa natterna men de gor ju inget :) borjar spricka upp lite med. Har varit lika varmt hela tiden aven fast de varit mulet och regnat..

Idag ska jag aven skicka ivag lite grejor hem till nagra personer :)

Ha de bra alla!

Puss I

RSS 2.0