Stakars L

Hej hej!
Igår ramlade L på studsmattan och gjorde illa benet :( hon kan stödja lite på det men inte gå dör det gör för ont! så, vi får bära runt hon också har det blivit väldigt mycket film idag! Men är man sjuk och gjort illa sig så gör inte det nåt! Hon har byggt lite torn iaf, men vi har fått hjälpa till när hon inte når längre. Lilla hjärtat!
A har gjort stora framsteg här i livet! Hon kryper, ställer sig upp mot ALLT, kan gå lite åt sidan längs soffan om hon håller i sig! Hon ställer sig mot dörren och klappar på glaset med båda händerna (släpp ut mig) :P Hon kan klappa händerna (började igår) det är hon jätte stolt över :D Hon har fått 1 tand. Hon har börjat äta riktig mat, hemma gjord är det ända som duger men det vräker hon i sig :) hon älskar det! och nu har hon börjat äta själv och vissa måltider vägra hon äta om hon inte får plocka i sig själv! vilket är lite svårt då hon inte har nå tänder? mos maten går inte så bra att äta plockandes så vi trixar lite med det. Men hon är jätte duktig!

L älskar sin studsmatta! kan hoppa hur länge som helst! Men nu har det ju inte blivit något studsande idag pga benet..

Grattis Emma och Ante som fått en flicka :)

Och jag är jätte glad!! :D Fick ett samtal från sverige igår morse (väckte mig) Så jag sprang ut till Bänken vid stranden och ringde tillbaka då det inte är någon bra mottagning någon annanstans. men det var iaf en Norsk röst jag möttes av :) och det stora svaret vart så klart JA :D:D  Så nu planeras det för fullt :) små handlar lite hela tiden till en present som ska tillverkas inom kort :)

Nu ska jag snart gå och sova först kolla på en film. och innan jag gör det måste jag ringa ICA! :)

Puss och hej!

Torsdag

Hej hej!
Idag har jag antligen fatt tillbaka min ring som varit pa lagning, nu ar jag hel igen :)
Jag har aven fatt ett nytt nummer, IGEN! Hoppas pa att allt fungerar nu. Kunde inte ta imot sms hem ifran med det gamla sa glom det numret...

Jag har planer pa att gora en liten forandring pa mig sjalv men, vi far se hur det blir :)

Sitter och laddar in dom sista bilderna nu sedan wellington och nagra fran stranden.. tar san javla tid!!

Pratat med D idag! :) Saknar dig!!

Fatt min harddisk ocksa full med skoj :) och BEA och bocker!! tack!!!!! (L) Plus valling till barnen :) Nu ar A glad igen som slipper dricka skiten har ifran som ar som socker mjolk inte gott alls!

Hoppas alla har det bra hemma?

Nu ska jag ta och aka hem igen tror jag, dom vantar nog pa mig..

Puss I


Söndag!

Hej hej!
Idag bestämde jag att det skulle bli den stora tvättardagen då det var jätte fint väder och varmt från morgonen!? :) Så, ja de vart bra många maskiner så nu är all tvätt borta! :) skönt som fan! Sen tog vi och drog till mount för lunch :) Sen har vi inte gjort så mycket, städat lite och flyttat tillbaka L´s säng till hennes rum.. Men annars har det varit lugnt.. Nu tittar vi på fool´s guld? på tv :) den är bra! Imorgon åker Å till Auckland och kommer hem på tisdag då blir det filmtime för min del :Ddå min hårddisk kommer!!!

Nu ska jag kika klar på filmen och sen lägga mig!

JA, jag tror jag har fått problem med min telefon igen :( vet 2 som skickat sms som inte kommit!! :( blir så leds!! Vet inte om mina kommer fram? Får väl åka och få hjälp om dom inte kommit imorgon!

Puss I

Lördag!

Hej hallå!
Nu har jag min lilla bil :) Älskar den!!
Idag har jag åkt runt och raggat lite! Lämnat in min ring på lagning, tagit passfoto (till visum) köpt en tjocktröja :) och lagt in massa bilder på bdb. Vad har jag gjort mer? Tvättat lite och diskat massor....
Igår, så va det några komipsar till fam. chong på lunch besök och efter det var det ganska lugnt!
före det så var vi på lekgruppen med båda barnen och Å fick en kurs i playdoo lera :P haha..

A har fått en liten tand och ålar sig fram för fullt hon ställer sig också upp mot allt!!! Hon är så duktig :)
L Är jätte duktig på att stapla hennes klossar till ett högt torn och ja, hon verkar älska det, hon gör det säkert 50ggr/dag :P :) så söt!

Saknar alla hemma så otroligt mycket!
Och David, det är helt sjukt!!! ska aldrig åka ifrån han så här länge igen!!!! Ska jag åka bort igen ska han med!!
Nu ska jag kika lite om de händer nåt kul och sen blir det sängen!

Hej på er"!

/I

Onsdag!

Idag tog jag lite sov morgon till 10 va helt slut! Sen for vi in till mt monganui om de stavas så och gick till lekparken de va  mycket populärt! :) sen gick vi och åt lite lunch och sen tillbaka medans Å gick och skrev ut lite bilder och lite papper som ska fyllas i för min del och sen for vi till te puke och handlade lite mat och sen hem :) Nu har A nyss somnat och L kollar på Mora träsk tänkte gör hon sällskap snart! Har lagt in några bilder, men de kommer mera ngon annan dag! <går knappt att lägga upp här ifrån pga vårat super snabba mobila berdband!!? Så ska åka till te puke eller mt monuanui eller nåt och lägga in..

Nu ska jag kolla på mora träsk och sjunga! :) tur de är tjocka väggar så inte grannarna blir störda? :P

Puss puss!!
I

Helg och vardag!

Hej alla!
Känns som de va ett tag sen jag skrev nu. Här har vi hunnit med en helg och lite till.
Helgen började ganska lungt men sedan vart de full fart på lördag och på söndag vart de äldigt lugnt för min del men inte för dom andra! Vi hade besök av Brat? Don och Krishi? Brat kom i fredags och åkte i söndags och don och K kom i lördags och åkte i ´måndags och samtidigt åkte Å och J till auckland. Å kom hem nyss och j är kvar till imorgon, och då kommer han hem med min bil :D för jag har fått en bil :D:D

För övrigt så har jag blivit förkyld och de är jätte synd om mig!!! Vill bara ligga med nå varmt över mig ett par dygn, men d funkar tyvärr inte!

Bara L har somnat nu ska jag krypa ner och sova jag med! Ja just ja!! L har börjat med att vakan typ 3-4 på natten och är vaken till typ 5-6! Helt knasigt!!! och helt slut ida blir det!! har har gjort de 2 dagarna nu så jag håller tummarna på att hon sköter sig inatt orkar inte vara vaken en natt till!

Så god natt!


Spa

Idag äntligen igen va vi på spa och gjorde lerinpackning med helmassage"! och shit säger jag bara! Idag kände jag verkligen att det hände nåt i hela kroppen! Efter en stund kände jag hela kroppen som vibrera och hjärtat började pumpa som bara den! en häftig känsla där man låg inbäddad och kunde inte röra sig men ändå vibrerar hela kroppen! Nu har jag dock lite ont i huvudet, och magen har varit lite orolig ett tag efter behandlingen men nu är den bra :)
Sen idag har vi inte gjort så mycket, vi har pumpat upp poolen och skurat den och badat lite.. idag har det varit 28grader hur skönt som hellst!!! :)

Tror jag ska lägga mig samtidigt som L idag, är helt slut!

Hadé!

Puss I

Födelsedag!

Hej!
Började med att kliva upp tidig, laddad inför spa! Men när vi väl kom dit så hade dom inte fått in våran bokning fast dom dragit pengar av oss? så vi fick ingen behandling idag de vart uppskjutet tills imorgon då det fast tid! Så har det att se fram imot. Iaf när vi kom hem gick jag och la mig igen. Fick en väldigt tidig present av L imorse kl 4 vaknade hon och somnade om vid 6 sen upp vid 7 för att åka.. När jag klev upp igen så hade j gjort lunch och sen tog jag och L en prommis för hon va så trött och behövde sova. När vi kom tillbaka så ville A bada så då tog vi ett bad, jätte mysigt! Sen har jag bakat scons mums! och till middag vart det en efter längtad potatisgratäg :)
Fått blommar av mamma och sture jätte fina! Tack!
Armband av Å, J, L och A plus spa grejset imorgon.
En tvål men tillhörande tvättlapp typ av J´s mamma och B. :)
Så tack för en bra dag :)

Är rätt så trött nu så tror de blir sängen så man är pigg inför spa ;)

Puss I

Hemresa och ledig dag!

Hemresan igår gick bra ända tills vi mötte en bil som hade lite problem och kom i sidled mot oss, de va ganska mycket trafik med vi fick iaf åka en bit ner i diket för att klara oss! Allt gick bra men de va jätte läskigt när vi båda kom och körde i 100km/h kändes som vi skulle hamna upp och ner i diket men J löste situationen galant med endast en repa på skärmen ovanför däcket! och lättare hjärtinfarkter fick vi allihopa! annars gick det bra! Resten av resan gick bra men vi var nog lite på helspänn allihopa, de va skönt att komma hem och lägga sig i en välbekant säng och smällta dagens händelse!

Idag har jag varit ledig, och hur skönt är det inte på en skala? Älskar det! samtidigt som de kanske inte är så kul och göra stan eller ligga på stranden själv men jag gör det endå :) Det vart lite kläder och manikyr och sen lite mera kläder och sedan lite mat, sen avslutade jag dagen med en underbar glass i bilen! Vi har fått främande också som blir kvar tills imorgno bitti jätte trevligt :) Fick jätte god thailänsk mat till middag :)
Nu ska jag ringa och gratta svärmor och sen blir det efterätt, äppelpaj och vaniljgalss!

Puss och hej!

Lördag i Wellington!

Hej!
Här börjar lördagen närma sitt slut, barnen sover och jag kollar på 27 dresses på tven. J och Å är ute med några vänner..

Idag började dagen med att J´s mamma kom och ÄNTLIGEN fick jag mitt paket med godis och nappflaskor åt barnen som mamma skickat för evigheter sen :) mumsigt!
Sedan vart det lunch med deras kompisar Michelle och nåt? och deras barn. På en china resturang där man satt sig och sedan kom det servitriser hela tiden med brickor fulla med mat, så fick man plocka dom skålar man ville ha! De va jätte häftigt! :) Man han inte äta sig för mätt heller för man fick lite i taget ja ja de va mycke gott och rolig upplevelse :p :) Åh, dom hade ankfötter med :S usch! de tog vi inte!
Sedan efter lunch åkte vi på lite olika ställen som Michelle visade oss de va jätte kul:) 
Sen efter det har vi bara varit hemma i lägenheten eller vad man ska säga att de är! Beställde indisk mat till middag, de va väl gott... gick ner iaf :P

Nu ska jag kolla klart på filmen och sen lägga mig!
Imorgon ska vi äta frukost med Michelle m. fam. och kolla på dragbåtsrace tror jag de va? är någon festival här nu.. Sen bär det av hemmåt till stranden! :) 

Måndag är jag ledig! 
Tisdag kommer Sara och ska hälsa på en sväng
Onsdag Min fördelsedag :D Då ska jag och Åsa åka på spa tror jag :) kul kul! sen blir det Potatisgratäng till middag! som jag längtar!!! 
Resten av veckan vet jag inte hur den blir!

Puss och hej! 

Vulkanerna, Wellington


Hej :)
Nu är vi i Wellington i en jätte fin lägenhet typ hotell fast de är som separata villor med i denna 4 lägenheter, hur fint som helst"" :) Va upp i vulkanerna idag de va jätte häftigt! tog massa kort men dom kommer in senare när jag sitter vid ett riktigt bredband och inte ett mobilt som kostar skjortan"

Nu har vi precis ätit lite pizza med några vänner till J o Å som bor här och nu är det vin och massa prat!

natten till idag bodde vi på hotell vid vulkanerna, va meningen att vi skulle bo inne på "riktiga" hotellet men de va tydligen helt fullt så vi fick 2 små lägenheter som tillhörde hotellet, hotellet va 4stars och när vi kom i i lägenheterna så märker vi att de är helt olika företag och dessutom var det 2stars och jätte sunkit så då vart det 3dje världskriget nästan :P vi fick tillslut 2 nya lägenheter som blivit renoverade och var lite bättre sedan när vi åkte upp till vulkanerna så träffade vi ett par som hade fått rum på hotellet strax efter vi kom och enligt dom fanns de massa olika öediga rum, mest sviter men de va villig att ta om de hade funnits så ja, va inte helt lyckat men de va trevligt ändå kul att se vulkanerna och utsikten och allt :) så himla vackert!

Nu ska jag snart gå och sova i mitt rum där A redan ligger och sover så sött :)

Ja just ja! Grattis till mig som fått en visdomstand! :/ Den kom fram lite för ett bra tag sen och idag upptäckte jag att den nästan helt kommit upp så tandköttet va ganska tunt så då kunde jag inte låta bli så nu är de nästan en halv tand framme :/

<natti natti"

Puss I


Onsdag, på vägen!

Äntligen har vi tagit oss iväg från Auckland!! Tog ett bra tag, men de vart en ny bil så får väl skylla på det. Så nu åker vi Q7 ;) skit snygg! De va planer på att jag skulle få en golf med men de sket sig försäkringarna gick inte ihop så vi fortsätter letandet efter den perfekta bilen för mig :) Barnen sover så snäll i baksättet och J tycker han kör en buss :P de gillar han inte riktigt men de går nog över! :) Å är efter oss med sin sportbil..
Imorgon bär det av till vulkanerna! Blir en sväng hem till huset och packa om bara..

Nu ska jag koncentrera mig på vägen igen! blir lite åk sjuk av detta :/

Pappa ringde idag med! :D Nu har de kommit en ny hårddisk till mig som ska laddas om med allt som va på den och sen kommer den ner till mig :) Längtar!!

Lisa: Go for it!
Puss I


Tisdag!

Hej alla!
Och ja, vi ar kvar i Auckland men imorgon ska vi aka som det later, om J far till bilen som inte mar riktigt bra!
Emma: Lagger ju in bilderna pa bilddagboken... Men da blir det ju inga mera kissungar? Vill ocksa vara hemma och mysa med katterna :) Jag kan ta vara ledig lite nar jag vill, har ingen bestamd dag eller sa men kan ga ifran nan timme pa dagen om ajg vill och vill jag vara ledig en hel dag sager jag bara till dagen innan sa de ar skont!

Idag har vi varit vid poolen A alskade att bada L badade lite grann sen somnade hon pa en filt pa graset och sov under resten av vistelsen, Becks och W och E kom ocksa dit en stund sen foljde vi med hem till dom och va dar till typ atta sen akte vi hem och nu sover barnen, A ar pa motte och J sover i soffan tror jag :P
Nu ska ajg ga och lasa lite i min sista bok!!? OCh sen sova. Har borjat packa lite smatt ikvall sa vi forhoppningsvis tar oss har ifran imorgon........Puss!

Zoo


Hej!
Idag har vi varit på zoo med E och T. Det var jätte kul :) såg massa skojiga djur och fikade lite gott och det slutade med att vi fick med oss lite små presenter hem :) L fick stickers bok och stickers plus en hitta nemo gosedjur och A fick en ny leksak som kan hänga både i bilen och på vagen :) den var populär kan jag säga :)
Nu sover A äntligen, hon vägrade sova när vi va på zoo vilket jag kan förstå :) och L kollar på små einstains eller anis som L säger :) Hon älskar det!, de är henns favorit av alla filmer hon har!
imorgon lämnar vi auckland som det låter och då blir det stranden e sväng och sen wellington..

Nu ska jag kolla på film jag med :)
Och ja!, det är as varmt här! de suger att man är i stan för då är de inte lika lätt att bada som de är på stranden :)

Och grattis till Andreas och Sara som båda fyller år idag :)
Puss o hej!
I

RSS 2.0