Inget internet...

Hej!
Texten ar lite konstig for den gick inte att oppna i ratt program sa ni far ta de som de ar orkar inte braka mera med den nu :P 
Lördag Började dagen med att packa alla min grejor eftersom vi skulle åka till strandhuset J Sedan tog jag barnen och gick på promenad första stop Fusion för att äta frukost, A sov. Jag tog musli och L fick ägg och macka. Sedan fick jag för mig att jag skulle gå och möta Sabina och Emil men visste att dom inte var klara men tänkte att de är nog inte så långt så jag kan ju lika gärna gå ända fram till dom& .. HAHAH där fick ju jag mej en lång promenad som slutade med bussen hem :P När vi äntligen lyckades hitta varandra så va klockan matdax för A men, hon sov fortfarande i vagnen som tur va. Sprang in och köpte lite bananer eftersom jag inte hade med mig maten, för jag skulle ju bara ut en sväng. :P Sedan gick vi och leta upp bussen som skulle ta oss nästan ända hem till lägenheten. Tillslut hitta vi den och kom på den, 15kr för 3 vuxna de ni :P kom iaf hem och A sov fortfarande J Duktig tjej! Satt i lägenheten och vänta på Å och J som va och köpte lunch visade även Sabina och Emil lägenheten eftersom dom ska få bo där ett tag J Super bra! (Y) sen kom maten så vi åt och sen packa in de sista i bilarna innan vi gav oss av mot stranden! J 3h bilresa i solsken och regnrusk.. Väl framme regnade de på som bara den, J gick och låste upp medan vi stannade i bilen, vart jätte blöt av de korta spring turen från bilen till huset!! Satt inne och vänta typ 3-4 timmar innan vi lyckades komma ut för att ta in alla grejor som visade sig var genomblöta!! :/ Åt middag och fixade lite innan de vart dags för sängen! Iaf huset är hur fint som helst J :D jag älskar det! Och Havet!!!!! :D och vet ni va dom har i köket?? En diskmaskin som är som två vanliga lådor man drar ut :D så de är typ som två diskmaskiner :P skit tufft! :D Älskar det! Ska ha såna när jag och David gör vårat domkok Som Sture ska få den stora äran att montera ;) hehe har idag söndag varit kanon väder J sol och många plus grader :P Har badat i havet som ligger typ 25m från huset ;) lite kallt I bÖrjan men ack så härligt de va! Och vågorna! Imorgno blir det Tarunga? En liten stad typ 20-30 min här ifrån för att handla, gå till doc och köpa allergi medicin (Puckot som hade vinter ända till nu märkte idag att de inte är vinter här och har därför kliat och kliat i ögon idag ) inte roligt. Å fick nå bett av något slag på knäna för 1 vecka sen och de ser inte bra ut L har även något liknande på benen så därav doc. Vi har även börjat med ´pott -träning idag J Ej ännu lyckas träffa toan men vi närmar oss iaf J så duktig så J Vi har inget Internet i huset med det står på att göra listan! Så därför blir det inte uppdateringar varje dag, blir när vi är och handlar! Ska försöka skriva varje dag ändå och sedan lägga in i efterhand.. Puss /I 

 
Måndag
Idag var vi in till tarurnga till doktorn och de gick jätte bra dom fick någon salva dom skulle smörja med. Sedan for vi till thipuki? Vette fan hur namnen stavas här :S kan knappt uttala dom :P Iaf så gick vi på  ica fast här heter det New World tror jag. Och handlade massor J Sedan gick Å på fisk affären och köpte snapper och sedan for vi hemåt vi gjorde ett stopp till på vägen nästan hemma, och köpte världens godaste glass!!! :D Glass med färska bär i man fick välja vilka bär man ville ha sedan vart glassen gjord, och de var den godaste glass jag ätit! Där blir de fler stopp :P Sedan började vi med maten och sen fick L kolla på film och A sov. Vi andra satt vi elden som J gjort och myste och pratade. Satt även i mitt nya nummer så nu använder jag inte det svenska numret alls, så är de någon som vill ha NZ numret inte ha de så säg till. Lite onödigt att skicka sms till alla och slösa bort pengarna om de inte behövs. :P här kostar varje sms vist mycket& Puss /I Tisdag Hej! Vi har idag gått på stranden, pott tränat (även igår.) och de är då inte lätt :/ Vi har gjort mumsig mat och ätit jordgubbar med grädde MUMS! Ja just ja!!, vi har ett litet problem, tvättmaskinen gick sönder när vi kom hit så jag har typ inga kläder kvar och vill vänta så länge som möjligt innan jag ställer mig och handtvätta :/ inge roligt de. Men förhoppningsvis blir den fixad imorgon J (hoppas) Och de har gått åt ganska mycket underkläder åt L som vi fått handtvättat varje dag och ibland flera ggr. Men de går ju bra& Och lite framsteg görs de. J Blir så glad när jag får långa sms och även korta men uppdateringar hemifrån JJ älskar det! Nu ska jag läsa lite i min bok innan mina ögonlock stängs helt.. Puss I

Onsdag/Torsdag
Hej! Idag har vi lek på stranden och busat massor!  Fick lite färg på överkroppen iaf  Vi tvärdecka vid 22 efter en början på en film :P vi pallade inte att se mer än 30 min så vi gick och la oss istället! L somnade på 3minuter men vaknade istället vid 00 och somnade oss kanske vid 02 :/ så har varit lite halv trött idag. A va också vaken :/ vette tusan va de va? Torsdag Idag har vi lek på stranden, Möblerat och fixat i L´s rum J super kul!! Ska gör de sista imorgon men de är jätte fint där nu J Va roligt att få fixa och dona lite J de behövdes för att stilla mina nerver :P De bara kliar i fingrarna på mig. Idag har jag även haft ett stort problem!! Jag kunde inte skicka sms!!! :O Men, ringa fungerade& De visade sig vara ett sms jag skulle skicka till Malin (ett svar på hennes sms) som var problemet, Alla andra gick att ta bort från  utkorgen utom hennes, vad jag än gjorde fick jag inte bort det :S så efter många om och men så beslutade jag mig för att total återställa telefonen :/ de sved men jag gjorde det och innan jag gjorde det så säkerhetskopierade jag allt till minneskortet och tog ut de från telefonen :D är stolt över mig själv för att jag tänkte ett steg framåt :D :P så, inget förlorat ! ;) och nu kan jag äntligen skicka sms igen J Imorgon ska jag och A följa med Å när hon ska på Yoga, ska fixa massa ärenden medan Å Yogar på :P De är så otroligt härligt att vara här, varmt, sol och hav! :) Men, jag måste erkänna att jag längtar hem ganska mycket& . Är jätte nyfiken på Lisas  nya hem de ryktas om att hon har fått lite martin timell i sig hon också J Sedan saknar jag alla vänner! Shit blir lite tårögd när jag tänker på hur kallt ni har de, och hur ensamma ni måste vara utan mig! :D hehe :p Ska fortsätta läsa min bok nu: Ut ur mörkret med Linda Carine & Robin Royston jätte bra bok än så länge. En sann berättelse. Puss och hej leverpastej ;)


Ha de bra alla! :)


Middag

!Hallå!!
Nu har jag och J och Barnen varit på middag med Sabina och Emil trevligt trevligt! :) Vi åt Lamm, de va väl gott lite annorlund men helt okej :) Så gick vi hamnen lite. under middagen kom även Åsa och hämta barnen för dom va så trötta. Så fick även jag den stora äran att köra hem, så¨nu är de gjort" första körturen är avklarad och de va mycket lättar än jag hade föreställt mig! Fick köra Mercedesen åt Åsa roligt roligt :)hehe Så hyrde vi en film på vägen hem så nu ska bara barnen läggas innan de blir filmdags.. 
De va jätte kul att se dom och prata med riktiga människor :D Hammarstrandsbor ;) heheh.. Ska nog träffa dom imorn iaf en sväng ska ge dom usbminnen så dom kan tömma kameran :) Annars blir de nog inte så bra :P
Har idag varit och handla lite :) Vart lite nya underkläder, ett par skor, ett bälte, ett par solglasögon och en keps :) Va skönt att få spendera lite pengar :D

Puss I


Torsdag

Hej hopp!
Nu är det redan torsdag har jag just kommit på :P man är helt dagvild :O Idag tog vi en långpromnad bort till någon gata med affärer alldeles där Emelie bor, vi gick jag och åsa och barnen och jag kan säga att jag var helt slut när vi kom fram, vi skulle äta frukost/lunch när vi kom fram :P så va jätte hungrig och varmt va de :/ Sedan Shopade Åsa loss lite sen började vi på att gå hem till Bex och barnen. Har varit där sen dess de va väl vid 2 kanske. Å och B åkte iväg en sväng med så jag var kvar med barnen de gick jätte bra E sov hela tidn :P Jo, Aucklan de inte speciellt platt...... De är dom värsta backarna jag någonsin har sett tror jag :O Är som stup vissa bitar kan knappt gå varken upp eller ner.. :P så, bra träning!!
Nu ska vi kolla på en film, barnen sover :)

Linda:
Jason sa bara ja, här är Ida så heja jag hon sa aldrig va hon hette :P sen kom hon och satt sig på golvet med mig och bara -Tycker du att de går bra eller nåt sa hon :P :) Paff som fan vart jag..
Puss!

Träffat

Hej!
Igår va vi runt och träffade J´s mamma och sedan ett par kompisar till J och Å de va jätte trevligt. Vart lite sent bara :P
Idag va vi först och åt lunch på fusion och sedan for vi till J´s Pappa och hälsade på va nog där ett tag. sen vart vi bjudna på middag hos ett par andra kompisar till å och j så då for vi dit. Dom hade också en "nanny" Och helt plötsligt börjar hon prata svenska :O vilken chock jag fick :) Emelie hette hon. hon va jätte gullig och snäll så imorgon ska vi nog dit igen så barnen får leka :) De va jätte roligt att träffa någon som är i likanden situation som jag. Hon har varit här 6 månader nu och ska vara 6 till. Så jag hoppas vi kommer kunna träffas sen också :)
Min hårddisk har slutat fungera, är troligt uttaget på hårddisken som är trasigt. hoppas på de iaf. Så kom jag precis på att jag kan ju kolla på webbtv :P :D Så nu ska jag leta upp något roligt att kolla på innan jag slumrar in.

Puss på er!

Nya Zeeland

Hej alla!
Nu är vi äntligen framme i NZ allt gick bra, mycket bättre flygresan än första :) barnen var jätte duktiga. Klockan är 3 på natten här :/ ska ta och hoppa i säng tror jag, mera äventyr väntar! :) Blir en större update senare :)

Puss oo Hej!

?

Hej,
Och hur fan gör man länk då? de får nog vara :P Heter: Idajonsson90 på Bilddagboken...är nog lättast så :P

Puss I

Jippi!

14/1
Hej alla!

Just nu sitter vi på planet på väg till Singapore J allt går bra, Barnen vilar tror jag, jag sitter själv och resten sitter i första klass. Planet och servicen är jätte bra mycket mer annorlunda än flygen till ex. Turkiet. De är ju rena skämtet de! :D Allt går iaf bra´vi är ungefär halvvägs nu. Imorse vaknade jag och fick panik då jag såg att klockan var 06.55 och vi skulle kliva upp 6.30 för att hinna packa alla grejor. Jag var upp med Astrid vid 5 o gav hon välling sen la vi oss igen och somnade om J mysigt. Ska bli skönt att komma till värmen, är 27c i Singapore-

Har lagt in lite bilder men det tog sån tid så vart jag så trött så fortsätter väl när jag får tillgång till Internet igen.

Saknar mest av allt min älskade David!! Puss på dig hjärtat mitt. :¨(

PUSS

/I

Hej!

Äntligen framme, vilken mardröm det var att ta sig till ön.. :/ det började med att vi klev av planet och var jätte trötta då vi knappt sovit på 1 dygn och stressad för att hinna med båten från singapore ut hit till ön. sen kom vi äntligen till båten, satt oss och vi började åka då plötsligt alla vi börjar må riktigt illa - sjösjuk!! Då får vi samtidigt reda på att vi ska åka bil i 1 timme för att komma till rätt ställe! Jippi!! Barnen spydde och L ville inte sitta still, vilket jag förstår men samtidigt var det såna vågor att det gick knappt Att gå. Sen kom vi äntligen av och A tvär somnade i min famn medan J fyllde i massa papper för att vi skulle få komma in,. Sedan tog Å och L en bil och jag J och A tog en annan så börjar färden, jag mår jätte dåligt med håller mig ifrån att spy iaf. A sover hela vägen., Fick efter en stund veta att vi skulle på en till båt för att komma ända fram och då var det nära att J åkte ut :P nu skrattar jag åt de för nu mår vi bra igen efter lite sömn och mat. Iaf vart det kanske 40min båt resa i en båt som inte var speciellt stor med bänkar som stod löst och alla bagage låg på en plattform som och sen satt det massa killar runt och höll i så inget skulle ramla överbord. Vågorna var extrema och man riktigt lyfte från bänken när dom kom, L låg i min famn och sov tills det kom en lite större våg som gjorde att vi först flög upp i luften samtidigt som bänken började åka i sidled.. :O Livrädd var vi allihopa L vakande och vart jätte rädd Stackaren.. När vi äntligen kom fram så blev det mesta bra! J tog en närmare titt på havet innan vi gick av  :P vi fick en välkommsdrink och fick sedan se våra rum, eller bungalows :D hur fint som helst!!!!! :D

Nu är klockan 15 hemma och här 22 :/ så nu blir det sängen igen, mår inte riktigt hundra än i magen men de går nog till sig efter lite mera sömn. Och ja förresten, vi har 30grader här! VARMT!! ;D ;) God natt folket!

Puss I

Hej dag 2 på Nikoi island, gud vilket underbart ställe!!! hit måste alla åka!!!!! :D Dit ska jag ch David på bröllopsresa ;) de du david inget val där :) Har tagit lite kort men svårt att få den bilden man får i huvudet att fastna på kort :/ Badat i havet och bara tagit det lugnt.. Barnen älskar det, så också vi!

Puss I

17/1
Hallå där!
Nu är vi tillbaka i singapore efter en lite lugnare resa tillbaka från ön :) och tur var väl de! Vi bor på The ritz-Carton hotell 5 stars...... :D Är hur fint som helst! Jag och A har ett rum och A sover just nu eftersom klockan är 23.52 och hemma 16.52 :P lite skilland och större blir den imorgon.. Vi har inte hunnit med så mycket mer än resa och äta idag. Men de är skönt att ha lite internet igen :) Känner mig lite borta från världen Knappt haft ström i varken dator eller telefon, men nu har jag båda delarna :) Saknar alla hemma, men vill inte åka hem än :) Mycket skoj men även mycket som varit jobbigt. Bilder lägger jag in någon annan gång, tar sån tid och nu måste jag sova lite innan A vaknar.
PUSSSSS ALLLA
/I
 PS David, Vi ska gifta oss och vi ska åka till Nikoi :) ;) Puss ;)


Resa, Paris ;)

10/1
Nu har vi lämnat kalla östersund och tagit oss till huvudstaden, och klivit på ett nytt plan allt gick bra inget tappat än och ingen i fängelset ;) vi är på väg till Paris och har precis startat. 14.45 L & A somnade på en gång när vi satt oss så de va ju lyckat J

Kommer bli så spännande att vara i paris J

/I

 

11/1 HEJ J

Gud så bra vi har det J Hotellet vi bor på är hur underbart och fint som helst!! Det heter Sofitel och ligger mitt i staden, bredvid någon ambassad. Vi har ca 800m till pariserhjulet J

Igår när vi kom så checkade vi in och kollade rummen för att sedan gå ut och äta middag J Hittade ett mysigt ställe med hjälp av snubben i receptionen. Jo förresten! Vi vart hämtade på flygplatsen av en kille från hotellet, med en mini buss. Stannade utanför hotellet där det är såna här röda band , typ som vid “röda mattan” kändisar brukar ha. Sedan kommer en kille med en vagn och tar all packning!! Vadå precis som i filmer?? :D

Rummen är super fina och lyxiga!

Idag mina vänner har vi varit på Disney land hela dagen! Egentligen borde man ha 2 -3 dagar där shit vilket ställe!! Typ som gröna lund fast 7ggr större och inte karuseller utan massor med hus man gick in i för att sedan sätta sig i olika slags vagnar och fick sedan en rund turJ Åkte Peter pan, Buzz lighter? , piraterna på Karibien, och massa mera kommer inte ihåg alla. också åt vi på askungens restaurang (lunch) Mössen och prinsen, askungen sprang omkring där hela tiden, barnen älskade det! J När vi äntligen kom tillbaka till hotellet var jag och barnen så trötta så vi beställde room service ;) Wow wow ´wow!!! Lyx! Medan Å och J gick ut för att få lite gott i magen och känna lugnet J

Astrid sov inne i mitt rum natten till idag, de gick bra bara hon somnade, tog ca 1½h. tillslut somnade hon i min famn och jag la hon i min säng (tordes inte sänka ner hon i rese sängen men det var så mysigt. Jag klagar inte J Inatt sover jag själv, än så länge lyckas dom inte få båda att sova så kommer en till mig.

Ja ni, vilket äventyr detta är! Allt är så mycket annorlunda mot för Sverige och Turkiet ( de ställen jag har sett iaf)

Nä nu måste jag sova för att orka med shopping i paris imorn J

Puss /I

12/1
Hej! Idag har vi varit ute på lång promenad i parker och genom staden och lite sånt. GUD va mycket fina hus och grejer det är här! har sett jätte mycket idag. tagit massa bilder med, lägger upp alla bilder på bilddagboken går mycket fortare där! :)


1 dag:)

Nu börjar det dra ihop sig på riktigt i magen min :P
Ska böja dagen med åsen, där  jag ska låna böcker! -Tack Bella :)
Sedan blir det familjen till 18.
Middag hos Zanna och Malin :) (L)
Hem och packa det sista och ta det lugnt och kanske kika på nån film med gubben innan man far!

Tror jag har packat allt? är väl laddare och smink man har kvar..

Ha en bra dag alla!

/I 

Nu nu nu...

är det skit nära!!!

gårdagen var jätte bra! tack alla! :)
Vaknade 7.50 av telefonen - GOO moorgon!! :) Tobbe är hos dig om 30min och lämnar pipan :O ojoj :P Så då klev man upp och börja elda, fixa tvätt och disk :) Sen la vi oss igen när pipan kom :) mysigt va de :) sen härjade hon runt hela dagen och vägra sova så till slut gav jag upp och tänkte hon får väl vara vaken då! ::P dock var hon ganska grinig. Efter en stund gick hon hit till datorn där david satt och spelade pocker och lyssnade på rock och ville sitta i knä på han. -Hon tvär deckade då :) söt pipen! :)

Idag blir det:
Lunch med Malin, zanna
familjen ett par timmar
Middag hos Pappa
Fika hos mamma, Grattis morsan! ;:)
Packa!

Imorn blir det:
Familjen
Åka till Bella och låna böcker :)
Packa klart :S


Känns som man har glömt allt!

måste på apoteket idag med..

Tack!

/I

När nu...

Hej!
Nu är tårtorna klara och huset är städat! :) skönt som fan att lägga sig nu när de mesta inför morgondagen är klart! Ända jag måste göra är att köpa mjölk imorn för de glömde jag idag :P

Såg göta kanal 3 igår :) supe bra tyckte jag iaf!!

och idag har jag varit på barnfest på centrum, mycke folk och kul va de :) MEN varmt! :P

Nu är det bara packningen kvar tror jag!

Tack för idag!
God natt
/I

Hej hej hej!!

Fan, nu börjar jag bli nervös och sressad..... JAG ÅKER PÅ SÖNDAG! de är typ nu!!!

Har iaf plockat fram alla kläder jag kan tänka mig ta med mig och nu återstår att ta bort 3/4delar :/
Har plockat fram solkräm och aftersun :P
skor har jag glömt :O

Måste köpa: Tamponger, Tandkräm, nån mer bok,

Kan inte tänka..

Imorgon har jag "öppet hus" farväl och bjuder på tårta :P Måste handla klart allt till den idag eftersom marie kommer ikväll och hjälper mig:) 

Idag ska jag på barnfest och de ska bli skoj de :) 

Att göra:
Städa huset
Handla
PACKA
raka bort vinterpälsen :P 
Duscha
äta
plocka bort julen :/
hämta datorn!!


måste göra nåt nu..

Ha de!
/I 

Skivan


Lisa´s nya soffbord :)



Hoppas hon blir nöjd nu :)

Gott nytt år!

Året började kanon bra här, eller så inte!!
Sov mig igenom hela dagen och det slutade med att jag sov mig igenom tolvslaget med.. Fick i mig lite mat sen fick de vara nog mådde skit!

Hoppas jag är bra imorn då jag ska jobba! Fick gå hem igår från jobbet... kändes skit att göra de men klarade inte av det.

Hoppas alla hade en bätre start på de nya året!

Nu ska ag börja plocka fram lite sommarkläder tror jag :) FÖR nu är det bara 9 dagar kvar :):)::)

Har beställt tyg och vadd som lisa ska ta hand om medans jag är borta :) Hon ska nämligen göra kuddar till min nya soffa :) de kommer bli så bra tror jag :) TACK!
letade som en galning på hela stan när jag och david var där i tisdags men hittade inga just..

Nä, nu ska jag försöka göra någon nytta!

/I


RSS 2.0